Missie

Nood aan sociale woningen lenigen in ons werkgebied

Visie

Wij willen een voldoende aanbod van sociale woningen garanderen.

  • Verdichting bij vervangingsbouw, creatief zijn met de beperkte grondvoorraad. 
  • Woningen van een bepaald type aanbieden welke aansluit bij het profiel van kandidaten op de wachtlijst.
  • Nauwe banden onderhouden met onze stakeholders.
  • wedeninkooprecht en voorkooprecht uitoefenen bij opportuniteiten.
  • Streven naar een evenwicht huur- en koopwoningen in relatie tot het te behalen sociaal objectief van de gemeenten.

wij willen kwaliteitsvolle woningen en woonomgeving.

  • Geen fragmentarische aanpak maar gegroepeerde renovaties.
  • Registratie van woonkwaliteit en daaraan gekoppelde onderhoudsplanning.
  • Aanwezigheid van groen in een woonomgeving die vlot aansluit bij horeca, scholen, openbaar vervoer.

Wij willen betaalbaarheid van wonen garanderen.

  • Voortdurende focus op het evenwicht tussen financiering en investeringen die voortvloeien uit het Masterplan.
  • Investeringen trachten te houden binnen het plafondbedrag maar tegelijk inzetten op duurzaam bouwen.
  • Focus op aanpasbaar bouwen, functionaliteit, onderhoudsvriendelijkheid en duurzaamheid.
  • Op vraag van huurder de mogelijkheid aanbieden om te genieten van patrimoniumkorting door te muteren naar een oudere woning.
  • Beperken van de huurlasten is een blijvende bekommernis.

Wij willen een sociaal beleid voeren gerichte op zekerheid.

  • Integreren van bewonersinbreng in een preventief beleid rond samenlevingsproblematiek.
  • Bij nieuwe projecten of renovaties ruime toelichting geven op bewonersvergaderingen.
  • Een maatschappelijk werker incorporeren in onze dienstverlening.
  • Begeleiding en ondersteuning van huurachterstallen vanuit een vastgelegde procedure die maatwerk toelaat;
  • Informeren van onze huurders rond onderhoud van de woningen en samenleven.
  • Inventariseren van motieven van opzeg om hieruit te leren en bij te sturen.

wij willen een financieel gezonde maatschappij met een performante interne werking.

  • Bestrijden van huurachterstal en fraude door preventie en intensieve opvolging.
  • Het uitvoeren van ons Masterplan steeds afstemmen op de financiële situatie door middel van een financieel plan.
  • Onderhouden van een netwerk en inzetten op bijscholing/opleidingen ter verbetering van de interne werking.
  • Interne processen en procedures voortdurend actualiseren, kenbaar maken en opvolgen met het oog op een performant intern controlesysteem.

Wij willen klantgericht werken.

  • Inzetten op maximale en laagdrempelige bereikbaarheid van onze diensten.
  • Communicatie op maat van onze bewoners.
  • Beperken administratie bij aanmelden van een kandidaat door afspraken met andere sociale huisvestingsmaatschappijen.
  • Meten van klanttevredenheid om onze klantgerichtheid te verhogen.
  • Via de pers een breed publiek informeren rond nieuwe projecten.